mardi 17 avril 2018

Com un joc / Comme un jeu

Com un joc de cara i creu, passo
d'una llengua a l'altre, a l'atzar

o perquè m'ho demanes, sense dir-me'n
res. Sorgeix una paraula, una imatge

amb gust de consonants i en tinc prou,
m'obro la pantalla com qui s'encamina

cap a un destí que sap incert. No dubto,
teclejo. Poques passes enreres. Els dits

galopen lentament, el coll s'encartona
i no compto les hores, pensant en tu. Tu.

***

Comme un jeu à pile ou face, je passe
d'une langue à l'autre, au hasard

ou parce que tu me le demandes, sans rien
me dire. Un mot surgit, une image

au goût de consonnes et j'en ai assez,
j'ouvre mon écran comme qui chemine

vers un destin qu'il sait incertain. Je n'hésite pas,
je frappe. Peu de pas en arrière. Mes doigts

galopent lentement, mon cou se raidit
et je ne compte pas mes heures. Tout à ta pensée.